Lai saule nekaitē. 10 praktiski padomi

16.06.2016

Ādai ir atmiņa, un katra saulē pavadītā stunda tiek piefiksēta un krājas. Katrs apdegums, kas iegūts pārāk ilgi uzturoties saulē, atstāj nelabojamu bojājumu. Jo lielāka saules deva tiek saņemta, jo melanīna ražojošai sistēmai ir lielāka slodze, un tā rezerves izsīkst. Vienā brīdī trauks ir pilns un organisms saka SOS. Tāpēc vasarā nepieciešams lietot saules aizsargkrēmus, sargāt galvu, vilkt mugurā vieglas, gaišas drēbes. Tāpat jādomā par matiem. Ultravioleto staru iedarbībā mati kļūst sausi un tiem sākt šķelties gali. Iegādājoties matu kopšanas līdzekļus raugies, lai tiem būtu ultravioletais aizsardzības filtrs.

Iegaumē:

Sauļoties ieteicams no rīta līdz pulksten 11 un pēc trijiem pēcpusdienā. Mūsu klimata zonā viskaitīgāk saulē ir atrasties no 13.00 – 14.00.

Pirms plāno dienu pavadīt saulē, noskaidro, kāds ir saules radiācijas indekss (www.meteo.lv). Tas tiek mērīts skalā no 0 līdz 11. Jo lielāks indekss, jo negatīvāk UV stari iedarbojas uz ādu un acīm. Normāls UVI ir 5.

null

Jo lielāks SPF skaitlis, jo ilgāk vari uzturēties saulē. Kā noteikt, cik ilgu laiku krēms aizsargā? Ja tavs aizsarglīdzeklis ir SPF15 un tev ir jūtīga āda, kurai parādās apsārtums pēc 15 saulē pavadītām minūtēm, abi šie skaitļi jāreizina. Tik ilgi darbosies tavs aizsarglīdzeklis.

Iegādājies līdzekli, kas aizsargā arī pret UVA stariem, jo tieši tie ir kaitīgāki un nokļūstot dziļākos ādas slāņos paātrina novecošanās procesus.

Par sejas ādas aizsarzību jādomā ne tikai pludmalē, bet arī ikdienā. Tāpēc vasarā arī kopjošajai un dekoratīvajai kosmētikai vajadzētu būt ar SPF.

Aizsarglīdzekļi jālieto arī atrodoties ēnā. Āda var apdegt arī tad, ja saule paslēpusies aiz mākoņiem, bez tam, smiltis un ūdens atstaro UV starus.

Tā kā saules staru iedarbībā vasarā āda kļūst sausāka, ieteicams apmeklēt kosmetologu un izvēlēties mitrinošas procedūras.

Ja tev ir sausa āda, kā bāzi saules aizsarglīdzeklim vari izmantot jojoba, marula, kokosriekstu eļļu, kā arī šī vai mango sviestu.

null

Antioksidanti uzlabo ādas dabiskās aizsargspējas, tāpēc vasarā ēd veselīgi un papildus lieto attiecīgus uztura bagātinātājus. Visspēcīgākie no dabā sastopamajiem antioksidantiem ir aronijas,  melnā plūškoka ogas, smiltsērkšķis, dzērvenes, kazenes, avenes, zemenes, ķirši, āboli, bumbieri, avokado.

Teksts: Ageless.lv

Foto: Shutterstock