news-image

Tirdzniecības centros “Spice” un “Spice Home” apmeklētāju plūsma pieaugusi par 26%

Salīdzinot ar 2021. gadu, pērn tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” apmeklētāju plūsma pieaugusi par 26%, bet apgrozījuma pieaugums vērojams visās lielākajās preču kategorijās, ziņo tirdzniecības centrs “Spice”. 

2022. gads uzskatāms par atveseļošanās gadu pēc Covid-19 pandēmijas un tās izplatības ierobežojošajiem pasākumiem, kas būtiski ietekmēja tirdzniecības centru darbību. 2022. gadā novērojama apmeklētāju atgriešanās tirdzniecības centros, proti, pērn apmeklētāju plūsma tirdzniecības centros “Spice” un “Spice Home” pieaugusi par 26%, salīdzinot ar 2021. gadu.

“Tirdzniecības centram pieejamie dati liecina, ka pagājušajā gadā iezīmējās pozitīva tendence attiecībā uz pirkumu skaita pieaugumu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir palielinājies par 45%.  Vērojams arī apgrozījuma pieaugums visās lielākajās preču kategorijās – apģērbu un apavu, tehnoloģiju, kosmētikas un parfimērijas, sporta un vaļasprieku, kā arī restorānu segmentos, kas liecina, ka patērētāji sāk atgriezties ierastajā ritmā. Un, raugoties šī gada perspektīvā, prognozējam, ka straujāk turpinās attīstīties tehnoloģiju un elektronikas preču kategorija,” stāsta tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja Iveta Priedīte.

Pārmaiņas novērojamas arī tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” nomnieku vidū. Tirdzniecības centriem aizvadītajā gadā pievienojušies 18 jauni nomnieki. Starp tiem ir tādi zīmoli kā “Lacoste”, “Reima”, “Samsung”, “Euronics”, “Geox”, “Marc O`Polo”, “LVX Optika”, “Streetburger”, “Kowarows Barber shop”, “Melnā govs” un “Freshfruit”. Savukārt vēl 19 nomnieki veikuši rekonstrukcijas darbus un atklājuši jaunākā koncepta tirdzniecības telpas, tostarp “Sportland”, “TET”, “Cenuklubs”, “Chantelle”, “Wolford”, “The Body Shop”, “Gan Bei” un “Intimissimi”.  Apmeklētāju ērtībām, gada izskaņā sadarbībā ar skandināvu interjera preču tirgotāju “IKEA” izveidota arī kopstrādes telpa, kam šobrīd novērojams liels pieprasījums no apmeklētāju puses.

Pagājušajā gadā tirdzniecības kompleksā strauji attīstīts tehnoloģiskais segments, kas rezultējies ar 52% pieaugumu. 2022. gada izskaņā tirdzniecības centros atklāts Baltijā lielākais “Euronics”, Baltijā vienīgais “Samsung” multi-pieredzes (multi-experience) veikals, Latvijā plašākais “TET” veikals un “Baltic Data” tirdzniecības veikals, kas lepojas ar plašāko geiminga preču piedāvājumu. 

Apgrozījuma pieaugums vērojams arī modes segmentā, kas piedzīvojis 75% palielinājumu, turpretim apavu segmentā tas audzis par 85%. Līdz ar Baltijā lielākā “Douglas” veikala atklāšanu kosmētikas un parfimērijas grupā novērojams 76% apgrozījuma pieaugums. Tāpat pozitīvu tendenci uzrāda arī sporta un vaļasprieku grupas tirgotāji, palielinot apgrozījumu par 76%. Turpretim restorāniem ir izdevies dubultot rādītājus, salīdzinot ar 2021. gadu, apgrozījums ir pieaudzis par 108%.

Līdz 2023. gada beigām tirdzniecības centros “Spice” un “Spice Home” joprojām novērosim izmaiņas nomnieku klāstā. Šogad varam gaidīt jaunākā koncepta paplašinātu “Zara” apģērbu veikalu, iespaidīgu “MyFitness” sporta klubu, kas atradīsies “Spice Home”. Turpretim tirdzniecības telpas rekonstruēs “LIDO”, “Reserved” un “JYSK”.

Šobrīd tirdzniecības centrā “Spice” tiek īstenots interjera atjaunošanas projekts, kurā līdz šim jau ieguldīti 3,8 milj. eiro, tomēr šogad plānots ieguldīt kopumā 9 milj. eiro projekta īstenošanā, ko plānots pabeigt šā gada vasarā.